• Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky
  • Just one Sky

JUST ONE SKY

1987-89
Slideshow

9 slides

In 1989 Esther Shalev-Gerz announced her ongoing slidework Just One Sky as her response to an anonymous commentator who was fly posting Jerusalem with a statement acknowledging that amidst the turmoil of Israeli and Palestinian politics both nations share one sky.

Travelling around the whole perimeter of the city Shalev-Gerz photographed Jerusalem from various perspectives. She then layered one image on another and so creating a co-joined image produced by two views sharing an encasement by the same 35 mm slide frame. Co-joined images such as one of both cemetery and settlement would then share wall space and become apparent through sharing the same stream of projected light.

Just One Sky is a time-coded projection, each image refreshed only after seven seconds – one second later than the average viewer is supposedly willing to endure and encounter an artwork.

LINK TO THE CATALOGUE

JUSTE UN CIEL

1987- 89
Diaporama

9 diapositives

En 1989, Esther Shalev-Gerz proposa son diaporama Juste un ciel en réponse à un commentateur anonyme qui couvrait d’affiches les murs de Jérusalem. Ces dernières prenaient actes du fait qu’en dépit du tumulte produit par les politiques Israélienne et Palestinienne les deux nations n’en partageaient pas moins le même ciel.

Shalev-Gerz, se déplaçant autour du périmètre de la cité, la photographia sous des angles opposés. Ensuite elle superposa les images l’une sur l’autre et créa ainsi une image conjointe produite par le partage du même cadre de 35 mm.

Apparaissant au travers du partage du même faisceau de lumière projetée, ces images conjointes comme celles d’un cimetière et d’une colonie partageaient le même espace mural.

Juste un ciel est une projection minutée dont chaque image est rafraîchie au bout de sept secondes – une seconde de plus que ce que le spectateur moyen est supposé vouloir endurer au cours de sa rencontre avec une œuvre d’art.

VOIR CATALOGUE

Project Info

Categories :