• WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?
  • WHAT STORIES ARE NOT TOLD TODAY?

What Stories Are Not Told Today?

2016

27 jewellery-crafted letters, variable dimensions

In a territory that lies between gender and tradition, expression can be delegated to objects that are related to emotions, dreams, social status and economy.

Commissioned by the Museum of Goa for the group exhibition Morphology of Archive, Connected Histories of Goa, the jewel sentence is crafted and adorned as an invitation to consider the moment when being the subject or witness of a situation, one chooses between voicing it or not, for whatever reason. Some experiences are silenced due to social and personal repression, censorship, tradition and culture.

The high-skilled craft of jewellery, one of the oldest productions of artefacts in the history of humanity, originating in Asia, intertwines mythically valuable materials with a historical symbolism of power and virtuosity. Jewells are granted a magical, emotional and social ability to connect or cover different worlds.

What Stories Are Not Told Today? relates to the question What story should be told today? that was asked by Shalev-Gerz to more than 200 persons in the four-part project she conducted in three countries titled The Portrait Of Stories, 1998-2008.

What Stories Are Not Told Today?

2016

27 lettres en bijoux, dimensions variables

Dans un territoire situé entre genre et tradition, il arrive que l’expression soit confiée à des objets liés à des émotions, des rêves, un statut social et une économie.

Réalisée suite à une commande du Museum of Goa pour l’exposition collective Morphology of Archive, Connected Histories of Goa, cette phrase composée et ornementée de bijoux est une invitation à envisager le moment où, étant le sujet ou le témoin d’une situation, on choisit ou non d’en rendre compte à haute voix, pour quelque raison que ce soit. Certaines expériences sont passées sous silence à cause d’une répression personnelle ou sociale, de formes de censure, de la tradition et de la culture.

Le savoir-faire hautement qualifié de la fabrication de bijoux, une des plus anciennes productions d’objets de l’histoire de l’humanité dont l’origine se situe en Asie, entrelace des matériaux mythiques et précieux avec une symbolique historique de pouvoir et de virtuosité. On attribue aux bijoux la puissance magique, émotionnelle et sociale de connecter ou de recouvrir différents mondes.

Quelles histoires ne sont pas racontées aujourd’hui ? rappelle la question Quelle histoire doit être racontée aujourd’hui ? posée par Shalev-Gerz à plus de 200 personnes dans son projet en quatre parties Les Portraits des histoires qu’elle a réalisé dans trois pays entre 1998 et 2008.

Project Info

Categories :

Related Projects